EMTRE 13-01-21 Les consultes i gestions dels usuaris relacionades amb la taxa TAMER s’hauran de fer per via telefònica o telemàtica. La totalitat del personal que treballa a la seu de l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus (EMTRE) situada a la plaça de l’Ajuntament de València, realitzarà a partir d’ara les seues funcions a distància per mitjà del teletreball. L’evolució de la pandèmia de la COVID-19 durant els últims dies han motivat esta decisió. Només estarà en funcionament el servei de Registre d’Entrada de Documents, per fer-ho accessible a totes les persones. Totes les gestions i consultes relacionades amb la taxa TAMER s’hauran de fer per via telefònica o telemàtica. Esta resolució que implanta el teletreball al 100% entrarà en vigor el 18 de gener. Tot i això, les treballadores i els treballadors de l’Entitat que presten els seus serveis a la seu de la plaça de l’Ajuntament poden començar a teletreballar des de hui, si no ho estaven fent ja. El personal funcionari que necessite acudir al centre per a retirar materials o ferramentes imprescindibles per a desenvolupar les seues funcions en la modalitat de teletreball podrà fer-ho fins a les 14:00 hores d’este pròxim divendres. El tancament de les oficines de l’EMTRE a la plaça de l’Ajuntament de València durarà, en principi, fins el 19 de febrer. Abans d’esta data, l’Entitat valorarà si es manté el sistema de teletreball al 100% en funció de l’evolució de la pandèmia de la COVID-19. Durant este període, només està garantit el Servei de Registre d’Entrada de Documents, que es prestarà per mitjà de torns, presencials i de teletreball, entre el personal administratiu i auxiliar de serveis, de forma que garantim que totes les persones, també aquelles que no disposen de firma electrònica puguen accedir en igualtat de condicions al registre de l’Entitat. Per al president de l’EMTRE i vicealcalde de València, Sergi Campillo, estes mesures “són necessàries per a evitar en tot allò possible l’expansió de la pandèmia de la COVID-19, a més de garantir el servici fonamental que presta l’Entitat a tota l’àrea metropolitana. El teletreball és una mesura perfecta per poder desenvolupar les tasques de treball maximitzant la seguretat del personal.” S’acaba el sistema de torns El personal que presta els seus serveis a les oficines de l’EMTRE de la plaça de l’Ajuntament estava treballant, des del 9 de novembre, per torns que alternaven una setmana de treball presencial i una altra de teletreball, garantint d’esta manera grups bombolla que evitaven la contaminació creuada i per tant, el risc de contagi de tota la plantilla. Quedaven fora aquells casos especialment sensibles per temes de salut, que només ho feien en la modalitat de teletreball. L’objectiu d’este sistema era reduir la possibilitat de contagis i, alhora, garantir el manteniment de la prestació dels serveis a la ciutadania. La implantació del teletreball al 100% ha estat motivada per l’increment de la incidència acumulada de COVID-19 en els últims 14 dies i per l’augment de la positivitat de les proves diagnòstiques. La xifra diària de casos amb infecció aguda i la quantitat total d’hospitalitzacions i de pacients ingressats a les UCI revelen la gravetat de l’evolució de la malaltia, que durant els últims dies ha arribat a xifres de rècord a la Comunitat Valenciana. Des de la direcció de l’EMTRE s’han tingut en compte totes estes dades per implantar el teletreball com un exercici de responsabilitat en la gestió pública, que garantix la protecció de la salut del personal funcionari i la correcta prestació dels serveis a la ciutadania. Ver PDF Desactivado